İnternetten her gün, beni nasıl zengin edeceklerini uzun uzun anlatmaya çalışan e-postalar alıyorum. Çoğu doğrudan çöpe gidiyor. Hepsi en sonunda, şu kadar dolar ödersen sana eğitim seti göndereceğiz, diyor.
Belli ki birileri için bu bir kazanç kapısı; yolunacak kaz bakınıyor…
Ama birini dikkatle okudum, çünkü dişe dokunur birşeyler vardı. Belki çoktan ayağa düşmüş bir malumattır. Benim için yeni. Buraya özetle koyayım istedim.
Şöyle:
Para kazanmayı bilenler deha sahibi kişiler değil, sadece daha çok insana / müşteriye nasıl ulaşılır diye sorup cevap arıyorlar.
Örnegin 1946 ile 1964 arasında, bir daha hiç yaşanmayacak bir şekilde, 70 milyonun üzerinde çocuk doğdu ABD’de. Uyanıklar hemen çocuk maması ve bezine yatırım yaptı. Anne babalar bunları almaya mecburdu ve bunlar her gün alınıp tüketilecek şeylerdi.
İş dünyasında trend bu demek.
50’lerin sonuyla birlikte mama ve bez yatırımı tüketiciyi tatmin eder düzeydeydi, yeni yatırım gerekmiyordu. Uyanık yatırımcı bu kez “teenager” kuşağına / onluklara yöneldi. Deodorant keşfedildi ve piyasaya sürüldü. 70 milyon teenager, üstelik büyüdükçe kullanımı sürdürerek, hiçbir zaman vazgeçmeyecek şekilde deodorantla büyüdü.
60’larda 800 civarında üniversite açıldı, çocuklar üniversite çağındaydı ve bunlara yeni yaşam mekanları sunmak gerekiyordu.
Bugün dünyaya bu mantıkla bakmak, olup bitenleri bu temele oturtarak anlamaya çalışmak gerekiyor.
Bu broşürü gönderenlerin bana ne satmaya çalıştığını hatırlamıyorum.
Belli ki birileri için bu bir kazanç kapısı; yolunacak kaz bakınıyor…
Ama birini dikkatle okudum, çünkü dişe dokunur birşeyler vardı. Belki çoktan ayağa düşmüş bir malumattır. Benim için yeni. Buraya özetle koyayım istedim.
Şöyle:
Para kazanmayı bilenler deha sahibi kişiler değil, sadece daha çok insana / müşteriye nasıl ulaşılır diye sorup cevap arıyorlar.
Örnegin 1946 ile 1964 arasında, bir daha hiç yaşanmayacak bir şekilde, 70 milyonun üzerinde çocuk doğdu ABD’de. Uyanıklar hemen çocuk maması ve bezine yatırım yaptı. Anne babalar bunları almaya mecburdu ve bunlar her gün alınıp tüketilecek şeylerdi.
İş dünyasında trend bu demek.
50’lerin sonuyla birlikte mama ve bez yatırımı tüketiciyi tatmin eder düzeydeydi, yeni yatırım gerekmiyordu. Uyanık yatırımcı bu kez “teenager” kuşağına / onluklara yöneldi. Deodorant keşfedildi ve piyasaya sürüldü. 70 milyon teenager, üstelik büyüdükçe kullanımı sürdürerek, hiçbir zaman vazgeçmeyecek şekilde deodorantla büyüdü.
60’larda 800 civarında üniversite açıldı, çocuklar üniversite çağındaydı ve bunlara yeni yaşam mekanları sunmak gerekiyordu.
Bugün dünyaya bu mantıkla bakmak, olup bitenleri bu temele oturtarak anlamaya çalışmak gerekiyor.
Bu broşürü gönderenlerin bana ne satmaya çalıştığını hatırlamıyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder